Przejdź do treści

Jesteś tutaj

Czarny szlak Oblęgorek – Barania Góra

Czarny

Czarny szlak Oblęgorek – Barania Góra rozpoczyna się w Oblęgorku tuż przy szkole i prowadzi posadzoną jesienią 1900 roku Aleją Lipową w kierunku Pałacyku Henryka Sienkiewicza.

Mija z prawej strony pałacyk będący darem polskiego społeczeństwa dla pisarza z okazji 25-lecia pracy twórczej.

Pałacyk był letnią rezydencją noblisty w latach 1902 – 1914, w zimie panowały w nim zbyt niskie temperatury. W trakcie pobytu w Oblęgorku Henryk Sienkiewicz pracował m.in. nad powieściami „W pustyni i w puszczy” i „Na polu chwały”. W pałacyku odtworzony został wygląd i wystrój pomieszczeń z czasów pobytu pisarza. Znajdują się tu wyposażony w oryginalne meble gabinet do pracy z dębowym biurkiem, salon w którym Sienkiewicz umieścił na środku komplet mebli obitych amarantową materią, a ściany ozdobił galerią obrazów, palarnia, jadalnia oraz sypialnia z drewniany rzeźbionym łóżkiem pisarza. Za pałacykiem szlak skręca w lewo, mija zabudowania leśniczówki i wkracza do rezerwatu „Barania Góra” będącego częścią Pasma Oblęgorskiego.

Prowadzi lessowymi wąwozami otoczone przez starodrzew bukowo-jodłowy w stronę szczytu Baraniej Góry.

Po opuszczeniu wwozów skręca w lewo, a po chwili w prawo i znowu w lewo stopniowo tracą na stromości.

Kończy się po spotkaniu ze czerwonym szlakiem Kuźniaki – Gołoszyce tuż przed szczytem Baraniej Góry.

Czarny szlak Oblęgorek – Barania Góra liczy sobie 2,4km i 150m podejść.